DE DAG VAN SOPHIE

Sophie is Teamlead Recruitment Marketing bij Primatch HR Groep. Ze geeft o.a. adviezen aan onze partners & monitort de lopende campagnes. Sophie vertelt: “Voor een diverse groep MKB-bedrijven campagnes inrichten en adviseren over employer branding, dat maakt het werk leuk. Je maakt lokaal echt impact.

Home » Dag van Sophie, Teamlead Recruitment Marketing

DE DAG VAN EEN tEAMLEAD rECRUITMENT MARKETING

08:15 UUR

Vaak kom ik als één van de eersten aan op kantoor en start ik rustig op met een kop thee. Ik check mijn inbox en kijk of er nieuwe taken voor recruitment marketing zijn. Ook werp ik een blik op lopende campagnes voor opdrachtgevers. Hoe lopen deze? Zijn er bijzonderheden? Indien nodig stuur ik bij, in overleg met de betrokken partner of consultant.

10:00 UUR

Eén van de partners belt op met de vraag of ik wil meedenken over wat voor media-inzet hij het beste kan adviseren aan zijn opdrachtgever. Enkel jobboards, of ook sociale media? Welke kanalen zijn het meest geschikt? Op basis van de functie en het gewenste profiel komen we tot een strategische combinatie van media om de ideale doelgroep te bereiken.

12:15 UUR

Time flies: lunchtijd. Meestal ben ik goed voorbereid en heb ik lunch bij, bijvoorbeeld brood en beleg maar soms ook restjes van de vorige avond. Zo niet, dan loop ik met een paar collega’s richting de AaBe Fabriek om lunch te halen. Soms trakteren we onszelf op een versbelegd broodje bij de bakker – heerlijk!

13:00 UUR

Ik heb een korte brainstorm met één van de partners: haar opdrachtgever wil starten met Employer Branding. Super leuk! We kijken naar de EVP’s van het bedrijf, het beeldmateriaal en brainstormen over de insteek en de boodschap van de campagne. Vervolgens ga ik aan de slag in Canva om dit te vertalen naar aansprekende, passende advertenties voor de social media campagne.

15:00 UUR

Het is tijd voor de volgende meeting, een evaluatie met de opdrachtgever van één van de consultants over de afgelopen campagne. Vooraf heb ik alle data verzameld en geanalyseerd en in een rapportage gebundeld. Tijdens de videocall bespreken we de resultaten en deel ik verbetertips voor de volgende campagne. De opdrachtgever was tevreden, en dus de consultant en ik ook.

17:00 UUR

De dag zit er alweer op! Normaal gesproken kom ik op de fiets naar kantoor, maar vandaag ben ik op de motor. Ik ga namelijk met mijn partner en een aantal vrienden een weekend motorrijden in Duitsland! Dus hup, motorpak aan, helm op en intercom aan. Ik hoor de rest in de verte al aankomen. Vroeeeeeemmm!!

meer lezen?

Femke is Primatch Partner van de regio Haarlem. Femke kan haar juridische achtergrond en ruime ervaring in recruitment binnen het (IT) bedrijfsleven optimaal benutten om zo samen met opdrachtgevers tot de meest duurzame oplossing te komen.